Özelleştirilmiş Bir İmleç Çalışması


Flash5 kullanımında sık istenilen bir çalışma vardı. İmleçin sahnede farklı, buton üzerine gelindiğinde farklı görünümde oluşturulması tekniği. Bu çalışma oldukça zahmetli işlemleri gerektirmekteydi.

Halbuki Flash-MX ve üstü versiyonlarda butonlara aynı kliplerde olduğu gibi instance name eklenebilmesi özelliği ile bu tekniği son derece kolaylaştırmıştır. Örnek adı verilen butonlar kolaylıkla actionscript kodları ile kullanılabilmektedir. Yine kliplerde olduğu gibi, _x, _y, _width, _height, _alpha, _visible gibi bir çok özelliğini kodlarla ayarlamak mümkündür.

Şimdi çalışmamıza bakalım. Fareyi sahneye aldığınızda imleç bir grafi ile değişecektir. Bu bilinen basit bir işlemdir. Fakat imleci butonlar üzerine getirdiğinizde farklı bir görüntü vereceklerdir. Basit bir görüntü içeren bir swf dosyası olmasına rağmen Flash-MX`in gücünü değerlendirme açısından önemlidir.

 



DOSYAYI İNDİR

İndirilen dosyada anlama kolaylığı için tavşanın kulaklarına uygulanan animasyon kaldırılmıştır.

1- File--> İmport komutu ile resimlerimizi flash içine alalım. Sonra sahnedeki resimleri silelim. Fakat 5 adet resmimiz kütüphenede hazır bekliyor olacaktır. CTRL+F8`e basarak sembol kutumuzu açalım, davranış olarak klip seçeneğini kullanalım. 5 resmi 5 adet ayrı kare içine yerleştirelim. ve ilk kareye stop komutunu verelim.

2- Ana sahneye dönelim. Buraya 4 adet buton yerleştirelim. Properties panelinden 4 butona da örnek adı verelim. Burada verilen isimler: mavi, kirmizi, yesil ve sari`dir

3- Kütüpheneden imleci oluşturacak film klibimizi sahneye alalım, ilk açılışta gözükmemesi için sahne dışında bir alana yerleştirelim. örnek adı olarak klip yazalım.Şimdi kodları oluşturabiliriz.

4- Sahnedeki film klibimizi seçelim ve script panelini açalım:

onClipEvent (mouseMove) {
_x=_root._xmouse;
_y=_root._ymouse;
Mouse.hide();
updateAfterEvent();
}

Bu komutlarla imlecin yerini klip alacaktır. Veya daha bildik bir komut olan şu kodlarla da çalışacaktır:

onClipEvent (load) {
startDrag(klip,true);
Mouse.hide();
updateAfterEvent();
}

updateAfterEvent sahnenin tazelenmesi ve imlecin daha akıcı çalışmasını sağlar.

5- Ana timeline`da 1. kareyi seçelim :

//mavi örnek adlı buton üzerine gelindiğinde klip 2.kareye atlayacak ve imleç değişecektir. Mavi buton üzerinden ayrıldığında imleç bu sefer ilk görünümü verecektir.
mavi.onRollOver = function() {
klip.gotoAndStop(2);
}
mavi.onRollOut = function() {
klip.gotoAndStop(1);
}

//Aynı işlemler yesil butonuna uygulanır.
yesil.onRollOver = function() {
klip.gotoAndStop(3);
}
yesil.onRollOut = function() {
klip.gotoAndStop(1);
}

//Aynı işlemler kirmizi butonuna uygulanır.
kirmizi.onRollOver = function() {
klip.gotoAndStop(4);
}
kirmizi.onRollOut = function() {
klip.gotoAndStop(1);
}

//Aynı işlemler sari butonuna uygulanır.
sari.onRollOver = function() {
klip.gotoAndStop(5);
}
sari.onRollOut = function() {
klip.gotoAndStop(1);
}