Flash CS3 Dersler
i | Film Kliplerinin Kontrolü(1)


    Film Kliplerinin Kontrolü (1)


Flash film kliplerinin görünümünü ve davranışlarını kontrol etmemize izin verir. Bu bölümde film klibinin konum, ölçek, saydamlık, rotasyon, renk özelliklerini değiştirmeyi, bir film klibini sahnede nasıl sürükleyeceğinizi göreceksiniz.

Konu başlıklarını şöyle özetleyebiliriz:

* Bu bölüme ait Flash8 kodlarının bir kısmı kaldırılmış, kalan kodlarında kullanımı tamamen farklılaştırılmıştır. Özetlemek gerekirse alıştığınız flash8 film kodlarını tamamen unutmanız ve yeni versiyona adapte olmanız gerekecektir.

1- Film kliplerinin sürüklenmesi ve durdurulması

2- Film kliplerinin renk özelliklerinin değiştirilmesi

3- Üstüste binen film kliplerinin takas edilmesi

4- Bırakılmış film kliplerinin algılanması

5- Film kliplerinin çakışmalarının algılanması

Uygulamalar:

   Örnek 1
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Start Drag ve Stop Drag komutu ile sahnede bir klibi taşıma ve bırakma tekniklerini öğreneceğiz.

   Örnek 2
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

setProperty komutu Flash CS3 versiyonunda kaldırılmıştır.klip_adi.x ve klip_adi.y komutları ile kliplerin koordinatları değiştirilmektedir.

   Örnek 3
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Flash 8 deki setRGB komutu yerine Flash CS3 de ColorTransform sınıfı kullanılmaktadır.

   Örnek 4
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Flash 8 deki setTransform komutu yerine Flash CS3 de ColorTransform sınıfı kullanılmaktadır.

   Örnek 5
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

İki film klibini sürükleyerek üstüste bindirdiğinizde yığılma sıralarını koruduğunu görürsünüz. Üst seviyedeki bir klip alt seviyedeki bir klibin daima üzerinde kalır. Sahnede tuttuğunuz bir klibin bu yığın sırasını aşarak en üst kısma gelmesini istiyorsanız setChildIndex komutunu kullanmalısınız. Bu yöntemle alt katmandaki bir klip bile en üst katmandaki klip ile yer değiştirebilir.swapDepths komutu bu versiyonda kaldırılmıştır.

   Örnek 6
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

İki film klibinin sınırlarının birbiri ile temas ettiğinde bu çakışmayı algılamasını istiyorsanız hitTestObject komutunu kullanmalısınız

   Örnek 7
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Film kliplerinin çakışmayı algılamasını öğrendik. Sürüklenen bir film klibinin bırakıldığı alanı algılamasını da sağlamak mümkündür. Bunun için kullanılan komut dropTarget`tır. Bir puzzle oyununda parçalardan birini uygun yere yaklaştığınızda kenetlenmesi, hatalı bir yerdeyken film bırakıldığında bir geri kaçma efekti oluşturma sık kullanılan bir animasyondur. Flash8 deki _dropTarget komutu şekil değiştirmiştir.