Değişken Örnekleri-1


 

gotoAndPlay komutu ile değişken arasında ilinti kurmak için hazırlanmış bir örnektir

Uygulama

1- Yeni bir sayfa açalım. 1.Frame`i seçerek kare=5; yazalım. Bir değişkene 5 değerini atadık.

2- Sahnede 1. ve 5. frame`lere birer grafik koyalım. Biz bir metin ekledik. Ayrı bir katman ekleyerek yine 1.kareye stop komutunu koyalım ki animasyonumuz açılır açılmaz başlamasın.

3- Sahneye bir buton koyalım. gotoAndStop yazalım.parantez içine değişkenin adını ekleyelim.. Kodlar şöyle olacaktır.

on (release) {
gotoAndStop (kare);
}

Yukardaki komutlar sayesinde butona basıldığında değişkenin karşısındaki değer olan 5 sayısı flash tarafından frame olarak algılanır ve oynatma kafası Frame 5`e atlar.